onsdag 9 oktober 2013

No money

Ja det verkar vara poppis att köra garderobsrensning för tillfället och själv skulle jag mer än gärna delta men skulle jag börja gå igenom min garderob och slänga allt som är urtvättat, har små hål eller liknande skulle jag inte ha några kläder kvar alls. As easy as it sounds. Med andra ord borde jag verkligen göra en ordentlig rensning och faktiskt slänga/ ge bort/ sälja dom kläder jag inte använder mer. Borde väl kanske ha ett loppis bord nångång men faktiskt så känns det som vi inte har något att sälja på loppis. Fatta?! Vem har inget dom skulle vilja sälja på loppis??
Visst bebiskläder har vi mängd och massor av att sälja bort men jag vill ju ha fler barn så än känner jag mig inte redo att sälja bort något i bebis väg innan jag känner att jag inte vill / behöver bebiskläderna mera.
Vad skulle jag shoppa då om jag skulle ha oändligt med pengar att shoppa för?
Många nya toppar, t-shirts, leggings, byxor, stora härliga tröjor är nog det jag skulle satsa mest pengar i.
Som alla andra mammor så köper jag mest kläder åt Cevin. Maken köper jag också gärna kläder till eftersom han själv säger att han inte behöver något.
Nå kanske jag fått ihop skramlat lite mer pengar nu när jag jobbat extra och kanske åker med på ikea resan som svägerskorna ( ja dom får alla kallas så, vet inte vad man ska kalla dom två andra som är tillsammans med mina två svågrar?) har tänkt åka på om några veckor. Men det beror på pengar och hur det är med jobbet. Och från ikea behöver jag inga stora saker men eftersom vi skulle åka till Tammerfors så skulle vi även ta en sväng genom Ideapark.
Nu ska jag drömma mig bort och sitta och klicka på allt jag skulle vilja köpa till mig själv i klädväg och sen konstatera att det skulle bli flera 100 euro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar