onsdag 28 maj 2014

En dag ledigt

Ska bli så skönt att ha en extra dag ledigt. Behövs verkligen eftersom jag sovit väldigt dåligt dom senaste dagarna och det har visat sig på flera sätt. Började må illa av fettlukten när jag sockrade grisar i morse så det blev soffan i kafferummet en stund innan jag kunde sockra lite igen tills det var kaffepaus. Brukar ge med sig efter att jag suttit en stund och tagit det lugnt samt ätit något, så även denna gång. Har haft benvärk två kvällar i rad nu och mitt ena ögonlock har fortfarande något konstigt "darrande" för sig som troligen också beror på för lite sömn.
Var efter bensin till gräsklipparen ikväll för i morgon måste vi verkligen klippa gräset och städa här inne.
Måste även säga att jag är väldigt stolt över min man som varit orökt i 2 dagar nu. Han är riktigt duktig och jag hoppas verkligen att det håller den här gången. När vi blev tillsammans så var han orökt i 1,5 år innan han av flera anledningar började igen. Men enda sen vi fick reda på att vi skulle få Cevin så har jag önskat att han skulle sluta eftersom jag inte anser att det är bra att röka nära barn eller röka överhuvudtaget. Då försökte han också sluta men eftersom alla röker i militären så blev det inte av men den här gången lyckas det bättre och efter att ha trappat ner nu i flera dagar så har han inte rökt alls på två dagar vilket jag tycker är väldigt bra.
Jag är väldigt stolt över min man <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar