söndag 25 maj 2014

Mycket att göra

Solen har visat sig nästan hela veckan och vi har mest spenderat tid utomhus efter att jag slutat jobbet och hämtat Cevin från dagmamman. Inte länge kvar nu innan han slutar där och får börja vara hemma med mig/oss. Känns vemodigt att lämna vår dagmamma eftersom vi trivts så bra med henne men samtidigt så ska det bli skönt att vara hemma och jag vet att Cevin nog kommer tycka det är roligt att få börja leka med andra barn när det blir aktuellt med dagis igen.

Maken har jobbat kväll den här veckan och det känns som dagarna har varit alltför korta. Eller kvällarna. Tror jag haft på datorn en kväll den här veckan och då var det bara fram och tillbaka. Det har inte lockats alls att sitta på datorn utan hellre har jag tagit det lugnt den korta stund jag varit vaken efter att jag lagt Cevin och sova.
Igår var det nog lite för varmt för min del men vi tog ändå en promenad med mommo för att kolla djuren och traktorerna runt i byn. Nöjda var vi efter att vi hittat fåren so vi trodde att inte skulle komma ut i sommar och några ankor han vi spana in förutom dom vanliga hästarna.
När vi kom hem och jag druckit en hel del vatten så lyckades jag få bort min vigselring av fingret så för att inte riskera att vi får såga av den (går inte att knipa med tång när den är gjord av titan) så får den ligga i hyllan tills mina fingrar inte blir som tjocka korvar när det är lite varmare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar