onsdag 14 maj 2014

Nöjd

Oj vad många som kollat in dom senaste dagarna efter att jag skrivit att det är en liten tjej som bor i
min mage denna gång. Roligt självklart, hoppas ni stannar! :)

Har jobbat hela dagen och efter jobbet åkte jag och hämtade Cevin och vidare till mommo och moffas. Mommo hade nämligen sagt att moffa skulle börja köra piss idag med pisstunno. ( Pisstunno är nog ett av favoritorden hos C ;)) Men eftersom att det blåst väldigt mycket idag så skulle han vänta till i morgon så i stället fick vi se på när dom kollade så att pisstunnan fungerar som den ska och fixade lite saker på den. Nöjd var Cevin iaf över att få se både moffas traktor och pisstunno samt köra lite traktor med mommo.
När vi väl kom hem igen blev det att fixa lite mat som pappa haft med hem från jobbet och sen bänkade sig pappa framför dator för sin "data-kväll" som han har varje onsdag. Vi brukar ju normalt sett åka till mommo och moffas då för att hålla alla nöjda men eftersom dom skulle bort ikväll så var vi hemma i stället. Tänkte börja på med städningen och ordnande upp i köket och torkade lite damm samt plockade alla leksaker till sina rätta platser. Hade ju tänkt sluta där men eftersom vi har inbokat en promenad i morgonkväll då vi normalt städar så fortsatte jag att städa och till sist ca 3 timmar senare så hade jag städat hela huset.

Efteråt satt jag typ 15 minuter i soffan innan jag fixade kvällsgröt åt sonen och nu sover han efter att pappa har nattat. Nu tänker jag njuta av vårt nystädade hus med lite glass för det är jag helt klart värld efter idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar