fredag 30 maj 2014

Smärtfritt

Tyckte dagen löpte på bra i jobbet med tanke på att det var skolavslutning så det var en hel del tårtor att göra. Jag är väldigt stolt över mina jobbarkompisar som gjorde ett så fint och bra jobb med alla tårtorna!
Jag håller mig nog mest ur konditoriet för att låta dom som kan sköta den delen.

Slutade kl 14 och åkte och hämta C till dagmamman för att vara ledig två dagar igen. Skönt, hoppas få sova lite mer i helgen. Nästa vecka börjar jag klockan 7 i stället för kl 6. Vet inte direkt varför men jag får ju sova lite längre iaf och slipper hem samma tid iaf.
Lönedag idag. Alltid positivt! Fick dessutom mer än jag räknat med så det var en trevlig överraskning. Ska ta e runda till stan i morgon för att köpa rullgardiner till Cevins rum så vi får flytta hans säng dit och förhoppningsvis börjar han så småningen om sova där själv så att vi kan göra plats för bebisens säng. Alla får vi nämligen inte plats i sovrummet eller jo men det blir trångt och för att Cevin inte ska känna att han blir "utsparkad" ur sovrummet när bebisen kommer så vill vi flytta honom till sitt rum så fort som möjligt. Vi har ju försökt tidigare men då sov han för dåligt på natten så det var blev bara en massa springande fram och tillbaka.
Lite andra saker ska jag även ha köpt men förhoppningsvis så blir det en tur till Kokkola nästa helg för lite shopping. Skulle sitta fint med några nya klädesplagg som magen rums bra i och inte spänner på nånstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar