måndag 26 maj 2014

Fyra par

Måndag igen och det var bara att stiga upp och pallra sig iväg till jobbet än än gång. Ser fram emot "ledigheten" om man nu kan kalla mammaledigt för ledigt?
Kom på i fredags att jag hade rådgivningstid idag så efter jobbet var det raka vägen till rådgivningen. Fick låna ett bälte för att se ifall ryggen skulle få lite avlastning samt order om att börja sutta på en järnstång eftersom mitt hb var aningen lågt. Sällan, det har aldrig varit särskilt högt men nu är det ännu lägre. Fick några piller att prova för att se hur magen reagerar på dom och sen får jag se hur jag fortsätter. Hade samma problem förra gången och tog nått flytande järntillskott som inte magen alls gillade så får hoppas på bättre lycka den här gången.
Efter rådgivningsbesöket så var det att hämta upp C hos dagmamman som meddelade att gummistövlarna jag köpte för typ en månad sen har hål................. Jaha. Tur att vi skulle och handla ikväll iaf så det var bara att köpa ett par nya gummistövlar, igen, för fjärde gången I ÅR!
Hoppas att dessa skulle hålla iaf över sommaren innan vi får köpa nya fodrade gummistövlar till hösten. Nå eftersom han har så små fötter eller så är alla stövlar väldigt stora? Och som vanligt så åker alla mindre storlekar först så det var inte det lättaste att hitta ett par inte svindyra stövlar som passade både med och utan stickasockor i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar