tisdag 27 maj 2014

Stickade sockor och maxiklänningar

Sitter med dom snyggaste och mysigaste stickade sockorna som min mamma stickat. Kände att efter en lång dag i jobbet och den kalla vinden utomhus så var det välbehövligt med ett par riktigt sköna sockor på. Samtidigt som jag googlar maxiklänningar.
Verkar som att jag varje gång jag är gravid får ett stor måste att uppdatera min garderob. Just när det är totalt onödigt. Kanske om några månader när jag börjar komma i vanliga kläder och fått bort en del av den degiga magen som lär förbli ganska så degig efter två graviditeter. Men åter till maxiklänningarna.
Vi har inte många festligheter i sommar och att slänga ut stora pengar på gravidkläder är inget jag tänker göra. Så jag satsar (och hoppas på att värmen återvänder) på klänningar och kanske något enstaka par shorts som jag kan använda i sommar. Klänningarna, om det inte råkar bli någon mammaklänning, går ju bra att använda nästa år igen.
Här är några jag gillar.
Är inne på mönstrat eller en klar färg. Inga helsvarta klänningar för min del. En gravidklänning fick följa med också för att jag gillar den röda färgen.
Mitt vänstra ögonlock har något skumt för sig så det "pirrar" mer eller mindre hela tiden. Borde kanske gå och sova så det blir onsdag så vi kan vara lediga på torsdag. Gud vad skönt med en extra dag ledigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar