söndag 18 maj 2014

Varmt och skönt

Otroligt varm och skön helg det har varit!
Till lördagen hade jag planerat in en resa till Kokkola för att uppdatera mina kläder lite eller framförallt skaffa några kläder som jag går i som inte är tjocka joggingbyxor, mammajeans eller urtvättade långa toppar. Men den planen gick i stöpet när man har en make som är pollenallergiker och inte ville sätta sin fot utanför huset längre än det tar att röka en tobak. Nå faktiskt så var han ute kanske en halvtimme med Cevin när jag klippte gräset men det var allt.
Så Cevin och jag gjorde som många andra och åkte på kosläpp i stället. Kossorna var inte så intressanta men däremot var kaninerna, fåren och alla traktorer väldigt intressanta och helst av allt skulle han nog ha spenderat hela dagen där. Men efter ca 2 timmar måste vi ändå ge upp för att varken den lilla orkade mer utan bara gnällde och mamma fick sjuk rygg. Snabbt och handla lite till CM och sen hem.
Ett par ballerinas fick jag och en t-shirt fick Cevin och sen lite mat resten fick lämna för att vi hade väldigt delade åsikter vid den punkten så det var bäst att betala och åka hem.

Idag (söndag) så åt vi en lång frukost, bara jag och Cevin eftersom pappa sov. När vi väckt upp pappa gick vi ut men pollenallergikern stannade självklart inne. Hela förmiddagen var vi ute och bara tog några snabba visiter in mellan varven. På eftermiddagen tog vi en cykeltur och sen var vi ute en stund till innan vi gick in. Mycket hålligång har det varit här i dag eftersom han som har åkern bredvid vårt hus kom och spred kobajs nästan direkt vi kom ut och har fortsatt med det och när han var klar så tog vi vår cykeltur och när vi kom tillbaka så kom han igen för att ploga ner allt. En väldigt nöjd och trött kille var det som somnade ikväll.

En envis kille som absolut skulle ha på sig tröjan.
Mina ballerinas som jag är smått förälskade i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar