torsdag 29 maj 2014

Så nöjd!

Väckning 06:37 eller nått i den stilen av : mamma mamma, he e kili tää! Mamma tiga upp nuv!
Bara att konstatera att blöjan inte orkade hela natten utan läckt. Alltid lika roligt att få byta, tvätta sonen och riva bort lakanet sådär när man just och just orkat öppna ögonen.
Nå det var bara att pallra sig upp ur sängen och börja på. Äta lite frukost och sen skulle jag "bara" plocka bort lite från köksbänken och plocka i diskmaskinen. Det slutade med att jag satt 1½-2 timmar och torkade ur alla dom nedersta köksskåpen och ordnade upp där, torkade alla köksluckor och lådor. Tog en paus för att se på när pappa klippte gräset och äta lite mat för att sen fortsätta med att torka damm ur vår "skräphylla" i köket och i vardagsrummet. Tvätta lite kläder och vika lite kläder. Dammsuga huset samt soffan och skura golvet. Nånstans här i mellan var även mommo hit en sväng och så kom han som har åkern bredvid vårt hus för att så.
Tänkte jag skulle baka en rabarberpaj till kvällen men så långt hann jag inte innan C's fadder ringde för att kolla om vi var hemma för lite besök. Pajen hann jag inte med innan dom kom men en trevlig pratstund fick vi innan hon drar iväg över sommaren.

Har en lång dag framför mig i jobbet i morgon men senare än kl 15 kan jag inte sluta eftersom jag måste hämta C från dagmamman. Men det räcker nog gott och väl till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar