söndag 4 maj 2014

S(n)öndag

Nästan hela veckan har det varit vackert väder mer eller mindre. Kollade igår på kvällen att det skulle regna eventuellt komma lite snö. Maken hade tvättat min bil och jag sa att det säkert kommer regna i morgon bara för att han tvättat den.
När jag blev tvingad upp ur sängen idag så var det väldigt vitt ute.
Och för nån dag sen så såg det ut såhär:
På den andra bilden så rör vi om i pissbrunnen, för så gör ju moffa! Sen kan ni ju inbilla er att mitt finger inte är med på bilden, visst? :)
Men ingen här har klagat på att det kommit snö idag. Min pollenallergiska make var nöjd över att kunna vara ute längre än 2 minuter innan han får täppt näsa. Så vi kunde glatt alla vara ute och bygga en snöhäst, baka snökakor, mocka snö i pulkan och ja, ha fram pulkan än än gång i år. Nu är dock all snö borta igen och vår snöhäst ser väldans ledsen ut och jag tvivlar lite på att hästen kommer ha något huvud mer imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar