måndag 12 maj 2014

Morsdags helg

Fredagen var jag totalt slut efter 10 timmar i jobbet plus att maken skulle ha kväll den dagen så Cevin och jag tog en sväng till mommos i stället. Som tur slutade pappa tidigt så han var hemma när vi kom och fick natta då.
Lördagen hade jag äntligen frissatid och jag njöt över att få bort en stor del av mitt hår. Liite väl kort kanske det blev, men det växer ju ut. Vissa stunder diggar jag frisyren och nästa stund hatar jag den. Har nog inte hittat "min frisyr" ännu, tyvärr. Önskar jag kunde hitta en frisyr som jag verkligen älskar som är lite annat än halvlångt med en liten sned lugg. Börjar kännas lite "högstadie" över det hela. Nå kanske nästa gång?
En riktigt god morsdags-kalas-middag hade vi hos svägerskan med grillat i mängder och glass till efterrätt. Gillat av alla tror jag. Cevin var väl nöjdast över att få springa och leka med kusinerna och även om dom springer långt före och det inte går lättare eller snabbare när han ska ha famnen full av pinnar så är det ju bra att dom har roligt tillsammans.

Söndag. Morsdag. Inledde dagen med sovmorgon när Cevin gav order om att mamma ska sova. Ja tack! Fick en väldigt försiktig väckning halv 9 när sonen kom och sa : mamma, mamma vakna. Med ett sött leende på läpparna så meddelade han även mamma att han kakkat. Tack för den morsdagsgåvan ;) Nå ett fint kort fick jag också och bara vi kommer oss iväg till Kokkola nån helg så ska jag även inhandla ett par crocs åt mig som maken får betala som morsdagsgåva som han lovat.
Morsdagen till ära fick maken även känna nån liten spark från vår skrutt i magen <3
Min kära mor fick sin smörgåstårta som hör morsdag till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar