tisdag 7 oktober 2014

Hemma med lillasyster!

Ni har säkert redan sett det på facebook, instagram eller listat ut det själva att vår lillasyster äntligen kommit till världen! Hon är så underbart söt och som alla andra säger så känns det som om hon alltid funnits. Det känns som en evighet sedan jag gick med den enorma magen och ojjade mig över alla mina krämpor. Visst känns det i ryggen och fogarna ännu när jag anstränger mig mer men det är betydligt bättre iaf.
Förlossningen gick bra även om den var aningen kort och intensiv. Det blev igångsättning på torsdagen som vi hade räknat med när vi åkte dit.
Som bäst har maken dragit på sig en förkylning så han är inte till så stor hjälp trots att han är pappaledig. Men vi försöker alla anpassa oss till den nya vardagen och hinna leva lite i vår bebisbubbla mellan allt trots och svartsjuka från storebror.
Nu ska jag njuta lite av lugnet när båda barnen sover och sen är det nog sängen som gäller för min del också. Vi kör med tidiga kvällar och tidiga morgnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar