söndag 12 oktober 2014

Så lite tid men ändå så mycket

När man stiger upp varje dag mellan 5-7 så blir dagarna väldigt långa men ändå hinner jag inte med. Idag är det en vecka sen vi kom hem från bb. Fattar inte hur en vecka har hunnit gå redan? Våra dagar ser ganska lika ut. Vissa dagar går riktigt bra och allt flyter på medans andra dagar vill man helst gömma sig under täcket och stänga öronen från allt trotsande. Nå det blir bättre det vet vi.
Idag fick jag och sonen lov att åka och handla eftersom kylskåpet gapade tomt. Allt var frid och fröjd tills jag konstaterade att vi kanske borde ha kollat på klockan innan vi åkte. Det är ju söndag och då öppnar dom först kl 12 inte kl 11 som klockan var när vi kom dit. Ups... Som tur bor min mommo nära affären och råkade som tur var vara hemma när vi kom dit så där var vi en timme tills affären öppnade. Nå C var nöjd eftersom han fick en traktor och lillasyster M fick en liten tygdocka av "gambä mommo". På eftermiddagen så blev det lite parkhäng vid skolans lekpark med E & A. Det gillades stort av oss båda och lillasyster fick även hon följa med och sov i vagnen.

Igårkväll var maken borta med två kompisar och resten av vår lilla familj åkte till mina föräldrar. Jag fick sköta nattandet själv av båda barnen men det gick förvånansvärt bra. Maken var nöjd när han kom hem och jag var nöjd eftersom jag fick sovmorgon idag. Att ligga och mysa med tösen i sängen och få sova tills man vaknade och faktiskt kände sig utvilad när man vaknade var helt underbart.
Hoppas att jag känner mig lika utvilad i morgon men det tvivlar jag på. Nu ska jag dock ta dottern under armen ( inte så bokstavligt) och bege mig mot sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar