onsdag 22 oktober 2014

När nätterna blir korta..

Så beror det inte på den minsta i huset nej det beror på storebror. Han har fått flytta tillbaka i egen säng eftersom han sparkar och bökar runt i hela sängen och ingen av oss får sova ordentligt. I början gick det bra men nu har han börjat böka runt så enormt mycket så nu går det inte längre.
Några nätter har han sovit i egen säng nu men det är fortsättningsvis som innan lillasyster kom. Han är vaken några timmar varje natt. Igårkväll kom han redan 23:30 i vår säng och var vaken till ca kl 2.. Skit kul. Jag fick sova två timmar och sen var det matdags för tösen som sedan fick magknip så jag tyckte det var lika bra att stiga upp eftersom jag inte skulle få sova nått iaf och ville inte riskera att dom två andra som låg i vår säng skulle vakna dom också.
Så ca två timmar fick jag sova inatt. Lagom trött har jag varit hela dagen och nu som då har det blivit några minuters tupplur i soffan. Jag hann dock sova typ 1,5 timme efter att jag fått tösen att somna igen innan jag hörde ljudet av dom två andra som kom ner för att äta gröt.
Jag hoppas den här natten blir bättre.
Vi kommer på ett eller annat sätt fixa en till säng åt oss för att antingen sätta i C's rum och pappa får flytta dit tills han börjat sova hela natten i egen säng eller så tar jag och lillasyster och flyttar ur sovrummet till ett annat rum. Det beror helt på hur stor sängen blir.
Mycket magknip har det varit här idag. Tycker så synd om henne när man hör hur det bubblar i magen och ser hur det kniper i magen för henne. På måndag har vi första rådgivnings besöket så då ska jag se ifall dom har några flera tips på vad vi kan göra för att hon ska slippa sin bubblande mage.
Det ironiska i det hela är väl att jag redan när hon var i magen visste/ kände på mig att hon kommer ha problem med magen och vara en gnälligare bebis än vad C var. ( han var ju den snällaste bebisen som fanns så det är inte svårt att var gnälligare än honom). Och visst var min magkänsla helt rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar