måndag 20 oktober 2014

Magknip

Stackars lilla Melissa har magknip. Oftast på kvällen har hon svårt att komma till ro eftersom det kniper i magen. För några dagar sedan så började vi med Rela droppar. Dom har väl hjälpt till en viss del men det är väl ännu lite tidigt att säga hur mycket. Så idag när jag var och handlade, helt själv (halleluja vad skönt det var!) så passade jag på att köpa Cuplaton droppar på samma gång. Och eftersom man kan ge båda dropparna på samma gång så har vi provat lite med båda idag. Det som är lite bökigt är ju att man måste eller ska ge dom vid varje måltid. Nå vi får se hur det utvecklas. Om det inte blivit bättre om några dagar får jag prova med något annat. Det finns ju mjölkallergi på makens sida samt en del andra allergier så om inget annat fungerar så får jag väl utesluta mjölk i nån vecka för att se om det hjälper.
För min del känns det inte alls hemskt eller jobbigt att behöva lämna bort vissa saker som vi märkt gör magknipet värre. T.ex stark kryddad mat och kolsyrade drycker fungerar inte alls med tösens mage.
Jag lämnar hellre bort en del av dom saker jag annars brukar äta för att hennes mage ska vara bra och hon inte ska behöva ligga och gnälla över att det gör ont i magen.
Hon skriker inte utan mera gnäller så kolik har hon inte.
En riktig spyare är hon också. Herregud så en liten människa kan spy. Idag var det pappas tur att bli ner spydd. Dom 7 "trasor" vi hade åt Cevin när han var lite och vi klarade oss gott och väl med så räcker inte alls till nu. Det går åt flera stycken per dag av olika anledningar så idag fick jag lov att köpa flera.
Lite kräsen med nappar/tuttar är hon också vår lilla fröken. Jag har provat snart alla sorter som jag hittat i affären (tror det finns en kvar) men det verkar som hon fastnat för den billigaste. Cevin har inte haft nån skillnad alls på vilken tutt han använt han tog gladeligen emot den han blev erbjuden. Men lilla Melissa spottar gladeligen ut alla andra tuttar förutom den ena som verkar duga, iaf en liten stund.
I vagnen sover hon riktigt bra i flera timmar så det brukar sysselsätta hela eftermiddagen för hennes del. Nå vi fortsätter och ska njuta av den sista veckan som vi har pappa hemma. Hur det blir nästa vecka är en annan femma när jag ska sköta båda ungarna själv, hela dagen eller kvällen. Vet ännu inte när maken börjar på måndag. Gissar att det blir ganska mycket mommo och moffa besök den närmste tiden. Bara tösen blir lite äldre så ska vi börja gå på mamma-barn träffar så storebror får leka av sig lite och så borde vi besöka jobbet för att visa upp oss lite.
Så det var lite måndagsstatus då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar