lördag 25 oktober 2014

sista dagarna

På måndag börjar maken jobba igen efter att ha varit hemma i nästan fyra veckor. Han hade ju först en vecka pekkanen när vi skulle på kontroller till bb och inte visste ifall det skulle komma igång av sig själv tills nästa dag annars skulle dom ju sätta igång det dagen efter och han skulle ändå behövt vara ledig flera dagar den veckan. Och så har han ju haft tre veckor pappaledigt nu.
Vi har gjort absolut ingenting dom två senaste dagarna och det märks verkligen på C. Han är full av energi men vem vill var ute när det nästan stormar och snöar eller regnar hela tiden? Igår hade vi faktiskt lite mamma- son tid och åkte till stan för att handla lite ingredienser till smörgåstårtan som jag skulle baka i helg. Min kära mor fyllde ju år för några dagar sedan och vill som vanligt ha smörgåstårta på sin födelsedag och det får hon såklart.
C var faktiskt riktigt snäll trots att vi gick i några klädaffärer också. Hittade dock inget annat än en body åt Melissa och ett par byxor+ tröja åt Cevin. Förutom lite småsaker och ingredienser till kakan förstås.
I morgon blir det alltså kalas för vår del och jag hade hoppats på att det inte skulle blåsa så mycket eller regna så vi skulle kunna vara ute lite också men det verkar göra båda sakerna hela dagen i morgon också.
Jag plockade fram en del kläder storlek 60-62 åt vår lilla fröken idag. Även om hon bara är tre veckor ung så är vissa 56:or redan för små. Eller dom är för korta i armarna och vissa pyjamasar speciellt dom som har fötter så är för korta också.
Visst vill vi hon ska växa och bli större men det känns som att hon växer så fort när vi redan får börja plocka fram större kläder. Ojoj om det fortsätter såhär kommer jag bara hinna blinka innan hon går och jag har börjat jobba igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar