söndag 26 oktober 2014

Smörgåstårta

Idag har vi kalasat på smörgåstårta. Jag fixade ju ihop en smörgåstårta åt min kära mamma som fyllde år för några dagar sedan och hade kalas idag. Min kära man som fyllde år dagen innan Melissa föddes så fick även han en liten minismörgåstårta eftersom jag lovat honom att om jag var hemma när han fyller år så gör jag en smörgåstårta åt honom. Men eftersom vi var in på kontroll dagen innan och inte visste om vi kanske skulle få åka in dagen efter eller inte så blev det ingen tårta åt honom då så han fick en minitårta nu i stället.
Några timmar på förmiddagen gick även åt till att leta efter ett kvitto till hans hörlurar till datorn som slutat fungera. Men som alltid borde väl mamman i huset söka först eftersom han först letade genom hela huset utan framgång och jag letade i en låda, kollade kanske 10 olika kvitton innan jag hittade det rätta ;) Likaså med en av Cevins vantar som försvunnit tog det mannen några minuter till att konstatera att den inte är var jag sa att dom är medan det tog min ca 5 sekunder till att hitta den i min sko. Hos oss är det nämligen populärt att gömma saker i skor för tillfället. Där fanns även mina bilnycklar en dag..

Vi bytte ju till vintertid i helgen och den här dagen har varit lite upp och ner iom det. Tösen har inte alls sovit dom vanliga tiderna men det beror väl delvist på att vi var på kalas på eftermiddagen också. Så det blir intressant att se hur kvällen och natten blir för dom båda barnen. Den förra natten var riktigt dålig, igen. Nå börjar rutinerna igen och vi ska på rådgivningsbesök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar