onsdag 1 oktober 2014

I morgon gäller det.

Jepp i morgon är det åter dags för oss att befinna oss på bb i Kokkola för en ny kontroll och den här gången tänker vi inte åka hem igen innan bebisen har anlänt. Jag tänker inte åka hem en gång till med en jätte mage som inte är annat än i vägen.
Det verkar vara så att jag ska gå över 12 dagar och bli igångsatt när jag är gravid. Suck, jag skulle verkligen klara mig utan dessa 12 extra dagar och utan igångsättning.
Det känns väldigt overkligt att vi i morgon ( om hon inte tänker dra ut på det ända till fredag) får se vem det är som bott i min mage under alla dessa månader. Jag är inte den som älskar att föda barn. Nej, jag ser helst att det går smidigt och inte drar ut alltför länge och jag inte behöver ligga och krysta i timmar innan bebisen är ute. Jag hoppas det går relativt fort och att krystandet går lika bra som förra gången. En förlossning på 4,5 timme som jag hade med C var helt i min smak, jag tar gärna en likadan om jag får bestämma. Men sånt vet man ju inte på förhand.
Jag är öppen för förslag om smärtlindring. Jag är inställd på att det kan sluta med snitt och dra ut på tiden och hålla på i flera timmar utan att något händer. Det är lätt att tänka sig hur man vill att ens förlossning ska se ut men hur den sen blir är en helt annan sak. Det vet man inte förrän det hela är över. Det är lika bra att vara öppen för att allt kan hända och antingen kanske jag vill ha all smärtlindring som går att få eller så klarar jag mig med lustgas och badet som jag gjorde sist.
Nu är det bara att samla krafter och hoppas på att natten blir någorlunda bra med så mycket sömn som möjligt. Morgondagen kan bli lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar