tisdag 30 september 2014

Fortfarande hemma..

Jepp, vi blev hemskickade, som vi visste redan när vi åkte att vi skulle bli men såklart lever man lite på hoppet. Det var två andra par på kontroll på samma gång som vi. Två av oss fick åka hem igen medan dom som var före oss på den inre undersökningen skulle bli igångsatta.
Konstaterade att dom två överburenhetskontroller jag varit på skiljer sig en aning men inte mycket. Den första gjorde jag ju med C när jag gått 10 dagar över och då i stan. Där var det urinprov, ctg-kurva, blodtryck och ultraljud som gjordes på kontrollen. Samma där, hem och vänta och kom tillbaka om två dagar. Samma procedur igen två dagar senare men då blev det ju igångsättning.
Idag när vi var i Kokkola på överburenhetskontrollen så var det urinprov, ctg-kurva och blodtryck men istället för ultraljudet så gjordes en inre undersökning.
Allt verkade bra och bebisen låg väldigt långt nere som jag redan visste. Kroppen är mogen för förlossning så det är bara att vänta. Fick en hinnsvepning och order om att komma tillbaka om två dagar då det blir igångsättning. Det skulle egentligen blivit på fredag men då hade dom redan flera som skulle på kontroll så torsdag var bättre. Inte oss emot!
Nå det sög såklart att bli hemskickade igen men att veta att det blir igångsättning på torsdag gör det liiite bättre och jag ska väl överleva 1½ dag till med magen.
Maken har iaf ledigt resten av veckan ifall något skulle hända. Sen nästa vecka börjar han med pappaledigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar