måndag 1 september 2014

En lugn måndag

Måndagen har gått lugnt till. Enda jag gjort idag är att vara till rådgivningen där allt såg bra ut så det är bara att vänta till nästa vecka då för ett nytt besök. Idag var det dessutom Cevin's fadder som fick lov att mäta och klämma på magen samt kolla hjärtljuden. Hon var nämligen på praktik vid rådgivningen den här veckan.
När maken i huset åkte till jobbet så åkte C och jag till mommos och moffas för att sitta i några traktorer (som vanligt). Samtidigt tog vi med en väska med lite kläder och resesängen eftersom C kommer vara med mommo under tiden vi är på bb. Så då kan jag kryssa av ytterligare en sak på min lista.
I morgon ska jag handla lite så jag kan baka något att sätta i frysen. Självklart ska jag handla mat också och lite småsaker som fattas i bb-väskan och lite andra saker som behövs innan bebisen kommer.
Dom största sakerna är fixade inför bebisens/lillasysters ankomst förutom kanske att vi borde sätta basen till bilstolen i bilen. Och koka tuttarna och amningsgrejs. Annars är vi nog så gott som klara att få hem en bebis. Men som jag sa åt dom vid rådgivningen så kommer jag nog troligen dit ännu i 3 veckor minst om inte 4 veckor allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar