fredag 26 september 2014

Smått desperat.

Mina inplanerade saker är slut nu. Idag var det sista saken som var inplanerad höstmarknaden vid Ostro Center. C och jag åkte med mommo och moffa och mobbo fick åka i en annan bil eftersom vi inte ryms i samma bil.
C som har dragit på sig en ordentlig förkylning gillade iaf läget under tiden vi var där. Vem gillar inte att få sitta i traktorer, äta grillad korv, hoppa i ett mini "hoppslott" och stå och dregla över alla leksaks traktorer och släpvagnar som fanns i hyllan. Helst skulle han nog ha plockat hem alla möjliga saker men han fick nöja sig med en slickepinne som han fick av en kassatant innan vi åkte hem. En nöjd kille var det som kom hem och fick berätta åt pappa vad han gjort idag.
Tror dock inte att förkylningen blev bättre av att hoppa i "hoppslottet" men han var nöjd och tyckte det var roligast på hela dagen. I morgon får jag nog åka till ett apotek efter nässpary eller något annat åt honom för att underlätta sovandet lite iaf.

I morgon är det även BF+7 vilket innebär att jag då har gått över tiden en vecka. Det är nu det börjar suga. Riktigt mycket. Alla sammandragningar som jag har under dagen är som bortblåsta på natten. Det finns inget som tyder på att det är något som heter förlossning på gång. Jag är nu definitivt klar med att vara gravid. I natt sov jag med en megastor ekorre från Serla mellan knäna/benen för att kunna sova utan att tro att något kommer gå sönder. Det knakar bokstavligen i fogarna när jag vänder mig i sängen. Men jag vet, jag kan nästan lova er att det inte kommer komma någon bebis innan tisdag, tidigast om jag/ vi får igenom en igångsättning. Om dom skickar hem oss med order om att komma tillbaka om 1-2 dagar kommer jag sätta mig ner och gråta. Att gå över 12 dagar igen skulle kännas bokstavligen förjävligt. Nej, nu är jag trött på det här och skulle kunna ge vad som helst för att kunna sova på mage och rygg, kunna använda mer än 2 par byxor som inte skaver eller trycker mot magen och känns obekväma efter en halvtimme, använda min egna jacka ( har snart förstört dragkedjan på makens ena jacka så då har jag ingen alls), helt enkelt använda mer än en handfull del av kläderna jag äger.
Nej jag är helt enkelt klar nu och skulle kunna ge min vänstra arm för att få åka in till förlossningen i natt och ha en liten bebis i famnen i morgon.
Men i morgon ska jag väl försöka dammsuga, bada bastu och åka till apoteket efter något åt C. Maken får bära in ved, skura golvet och sätta upp listerna i köket så jag kan sätta upp köksgardinerna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar