fredag 26 september 2014

Min dator.

Nej vi har inte åkt nånstans och lär inte åka till bb innan tisdag verkar det som.
Min dator däremot verkar inte må så bra. Det har den visserligen inte gjort på flera månader men man ser hur den dör lite mer för varje dag typ. Som t.ex jag har tre usb portar på min dator. Ingen av dom fungerar felfritt. Ska man ha i en usb sticka så får man prova sig fram till vilken som fungerar om någon av dom väljer att fungera alls. Oftast får man sitta några minuter och byta mellan dom för att sist och slutligen antingen ge upp eller så hittar man en som börjar fungera.
För att slippa samma sak som hände med min förra dator när den dog och jag inte hade orkat flytta alla bilder från datorn till vår andra hårdskiva så hade jag tänkt flytta dom nu. Alla bröllopsbilder ryms inte på samma sticka som resten av bilderna och vår hårdskiva gick sönder för över ett år sedan men ingen har köpt en ny ännu. Nå jag visste ( eller trodde) att jag hade en extra usb sticka i hyllan med bröllopsbilder på som jag fått av min morbror.
Letade fram stickan ikväll och jag hittade en men den såg inte ut som jag mindes men mitt minne suger ju så tänkte inte mer på det. Nåja, jag satt en bra stund och bytte fram och tillbaka för att få den att fungera utan framgång.
Maken kom ner efter att ha nattat C och jag förklarade mitt problem för honom. Han tog och tittade på stickan och stod sedan och hånlog mot mig och tyckte "lycka till med att få den att fungera". Jaha, vad är det för fel på den då? Hans svar var att det inte var en usb sticka utan det var en såndär sak man ska sätta i datorn för att kunna använda en "riktig" mus och inte den som finns på datorn. Hmm, ja alltså det var kanske inte min ljusaste stund denna dag men ett gott skratt fick vi iaf ;)
Nåja några av bilderna som finns på min dator har jag flyttat till en riktig usb sticka nu och får hoppas att maken får den andra stickan att fungera annars får jag köpa en ny och sätta resten av bilderna på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar