tisdag 16 september 2014

4 timmar...

Tyckte C att det var helt ok att vara vaken i natt. Undrar om det är han eller jag som är gravid? Kan inte säga att det gör att jag känner mig varken pigg eller har speciellt bra humör eller långt tålamod. Får se hur nästa natt blir. Snart tror jag att jag börjar sova på soffan i stället eftersom att är det inte C som håller mig vaken så är det någon som snarkar. Då känns det lättare att sova på soffan med katten som man kan slänga ut om han blir jobbig. Maken vaknar ju dessutom inte fast C ligger där mellan oss i vår säng och jag försöker på alla världens sätt få honom att somna om. Spelar ingen roll om han ligger på hans kudde eller på sin egna eller om han sitter och sjunger något för sig själv eller berättar om alfons som ska gå till dagis eller bamse som äter dunderhonung.
Börjar tröttna på den här dåliga sov perioden nu. Skulle absolut inte tacka nej till att få sova iaf några nätter lite bättre innan det är dags att börja amma några gånger per natt.
Nå med 4 dagar kvar till BF så har vi varit till mamma barn träffen i byn idag. Gick väl sådär halvbra med en trött mamma och nya leksaker att leka med. Efteråt for vi till mina föräldrar som vanligt och var där en stund och sen vidare till stan. Var inte ute efter något spec. men hittade ändå en riktigt mjuk och skön grå helt vanlig topp samt en bamse pyjamas åt C vid lindex.
Det känns som att det blir sängen ganska tidigt för min del idag. Kanske lika bra om v ska ha en lika dålig natt i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar