onsdag 17 september 2014

En riktigt slapp dag

Vi har absolut gjort ingenting idag. Eller iaf känns det så fast vi/ jag har ordnat upp i vår garderob och konstaterat att där inte finns mycket att använda. Det gjorde jag på förmiddagen och på eftermiddagen gick vi ut en stund och hämtade posten två gånger. Jag trodde att den redan kommit första gången men det var bara posten från igår tydligen eftersom postbilen kom igen efter ca 10 minuter. Lite fotboll sparkade vi och lekte lite i sandlådan och drog det vanliga varvet runt huset med trampatraktorn.
Vår gräsmatta som ser ut som att någon försökt ta livet av den med det gamla gräset på eftersom det blir så långt på vissa ställen och andra ställen växer det knappt, tog vi och krattade bort det värsta av. Det är nämligen alltid på samma ställe det blir 5cm längre än någon annanstans och det syns såklart när man har klippt färdigt. Eller jag krattade det mesta och C körde bort gräset med sin skottkärra och gjorde "balar" vid kanten av gräsmattan i stället.
För mig så är det måndag idag eftersom jag har tid till rådgivningen i morgon och jag bara annars är väldigt borta med vilken dag det faktiskt är för tillfället. På fredag kanske vi städar om jag orkar. Beror mycket på hur C sover om jag har energi och tålamod att göra något vettigt.
I morgon är det två ynka dagar kvar tills lillasyster är beräknad att göra entré ut till den stora världen men jag är fortfarande säker på att vi får vänta några dagar ännu innan hon behagar komma ut, om hon då tar det beslutet själv eller om det blir vräkning är en annan sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar