måndag 22 september 2014

Blåsigt värre

Ja idag kan man verkligen konstatera att hösten har anlänt. Man ser hur temperaturen sjunkit rejält sedan förra veckan och löven yr förbi i blåsten så snart kommer träden stå helt kala igen.
Helgen har varit lugn både för oss och för bebisen. Lite för lugnt tycker jag det har varit i magen i helgen så jag sa åt maken igår innan vi började sova att om hon inte har mer action i magen idag så kommer jag nog åka in för att kolla så att allt är bra. Hon verkade ha hört det eftersom hon några minuter senare började böka på för fullt. Höll på en bra stund innan jag somnade och så har hon fortsatt mer eller mindre hela dagen idag. Lika som i fredags bökade hon runt för fulla muggar så antar att hon tröttade ut sig själv och hade vilohelg i helgen då.
Som vanligt har vi handlat mat och ett par nya joggingbyxor fick jag inhandlat åt mig. Dom tänker jag nu bo i fram till förlossningen, typ.
Det är svårt att handla när man inte vet hur den här veckan kommer se ut.
I morgon har jag inplanerat mamma-barn träffen i byn och sen blir det väl mommo och moffas, som vanligt. På onsdag var det rådgivning på förmiddagen och efter det har jag inga planer. Troligen är vi hemma och gör något då. Torsdag är helt oplanerad eftersom jag inte klarar av att städa allt själv mera utan att jag får ligga och ojja mig i soffan resten av dagen när min rygg håller på att gå av. Fredag har jag tänkt vi ska gå på höstmarknad men det beror på ifall moffa ska eller inte. Dom har mera maskiner och saker på den höstmarknaden alltså inte den som brukar vara i stan.
Får se hur många av dom sakerna vi hinner göra då helst av allt är jag väl på bb redan imorgon men det lär inte hända så lika bra att planera in saker så man har något att fördriva tiden med tills nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar