tisdag 9 september 2014

mycket plats

Rådgivning idag. Allt var bra som vanligt. Blodtrycket var lågt och bra och har svullnaden hittat mig och mina händer och fötter hettar riktigt på kvällen. Går helst utan strumpor på vårt annars väldigt kalla laminat golv men nu känns det oj så skönt att gå omkring på det och känna hur fötterna blir svalare. Ansiktet verkar också börja ta åt sig av vätskan som samlats i min kropp den sista veckan eftersom rådgivningstanten tyckte jag började se ut som att jag är redo för bb. Hoppas att det inte samlar åt sig alltför mycket bara.
Vikten hade den här veckan stått stilla vilket nog förvånade mig eftersom jag samlat på mig mera vätska nu och bebisen borde ju också ha lagt på sig lite den senaste veckan. Hon verkar dock ha mycket plats kvar i magen än eftersom hon bökar runt i hela magen och idag låg hon även så att det var svårt att hitta bra hjärtljud. Det märktes även tydligt på sf-måttet som ökat 1,5cm på 1 vecka från att förra veckan ha minskat med 0,5cm.
Du är väldigt välkommen ut nu tycker jag! Ser fler och fler som får sina bebisar både dom som gått över men även som fått för tidigt. Livet är orättvist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar