onsdag 3 september 2014

Som ny.

Min baklucka gick sönder ifjol för ganska precis ett år sedan. Den ena gasfjädern som håller upp bakluckan gick sönder så den ramlade bara ner hela tiden och man har fått stå och hålla i den med ena handen för att inte få den i huvudet. Nå visst min man är bilmekaniker men den gick sönder på ett sånt ställe att det var lite svårare att fixa och till sist så lämnade det hela ofixat.
Nå i måndags när vi var vid mina föräldrar frågade jag min bror ifall man kunde köpa den ena delen skilt. Till min stora lycka hade han två stycken delar som vi behövde hemma. Och eftersom jag sagt åt maken att han måste fixa min baklucka nu eftersom jag inte får in stora vagnen själv med en hand. Så efter att vi fått den ena delen så fick han såga loss den andra delen från gasfjädern och sätta fast en ny. Den andra gasfjädern köpte vi idag när vi var och spanade in sjukhuset så nu är min baklucka som ny. Det skulle bara vara med en knapp på nyckeln nu så skulle den öppna sig själv.
Annat vi gjort idag då?
En ny telefonladdare köpte jag åt mig så nu kan jag packa ner den gamla i bb-väskan och därmed (nästan) förklara den som färdig packad. En stund hann vi vara hos mommo och moffa ikväll innan dom skulle ut i skogen och jaga lite skärmar och älgflugor. Men i stället för att åka hem så åkte vi en stund till lekparken vid skolan så fick C springa av sig lite. En av hans gamla dagiskompisar var också där en liten stund efter att vi kommit dit.
I morgon ska jag försöka övertala mina män om att vi ska städa och så blir det väl en tur till mommo och moffas på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar