tisdag 2 september 2014

Blåbärsmuffins med crumble

Började med att handla mat. Tror någon smygäter ur vårt kylskåpet på natten eller när vi inte är hemma för det är ju typ alltid tomt?
Nå jag köpte dom sista sakerna till bb-väskan. Nu är den så gott som klar förutom något att läsa, telefonladdare och säkert några andra småsaker också. Basen till bilstolen installerade jag ikväll efter att maken åkt till jobbet. Tuttarna/ napparna är kokade likaså sakerna som jag kan tänkas behöva till amningen både på bb och när vi kommer hem. Så nu är det väl att göra som alla andra då och börja storstäda fast det har jag redan påbörjat för längesen så.. Kanske målar jag köksväggen i stället? ;)
Jag är verkligen imponerad av dom som bakar med sina barn. C har fått baka blåbärspaj med mig två gånger och havrekakorna med choklad som vi bakade förra veckan fick han också hjälpa till med. Visst är det roligt att se hur stolt han är när han får vara med och han tycker det är så roligt. Men. Han orkar inte riktigt höra på till slut vad jag säger att han får göra utan han ska helst göra allt på en och samma gång vilket inte riktigt fungerar så bra.
Ikväll bakade vi blåbärsmuffins med crumble att sätta i frysen till kommande gäster. Det gick väl sådär halvbra. Det var väldigt klottigt och gick väl kanske inte så bra som någon av oss hade tänkt men vi fick bakat våra muffins och goda blev dom. Kommer vara perfekt att plocka upp ur frysen när vi kommer hem från bb och bådas familjer börjar komma för att se den nya familjemedlemmen.
18 dagar kvar till BF!
bilden är lånad från google.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar