fredag 12 september 2014

20 liter och fotboll

Igår hade jag mer energi och fick huset städat och dammat. Nu tänker jag inte damma flera gånger innan bebisen tittat ut, om jag inte får riktigt tråkigt. Väggen i köket borde vi göra klart innan bebisen kommer också.
Nå efter städningen så tog vi balanscykeln på en tur till postlådan och lite på cykelbana på andra sidan vägen. Blev väl kanske 1km som vi fick ihop när vi gick där fram och tillbaka typ så långt jag orkar gå just nu. Sen till kvällen så for maken och plockade lingon med sina med några andra i hans familj. Det var tänkt att C skulle få följa med men eftersom fammo inte följde med så fick han lämna hemma och vi gick /cyklade in till byn i stället och såg på när dom spelade sin sista hemmamatch. Kan inte påstå att jag är intresserad av fotboll men C har flera gånger velat se när dom spelat när vi åkt förbi på väg hem och då har klockan varit så mycket att vi fått åka hem och sova i stället. Men igår började dom tidigare och jag hade sett att dom skulle spela på kvällen vilket jag oftast missar.
Vi såg kanske några minuter av matchen eftersom C hittade flera kompisar att leka med och jag fick sitta och prata med några andra så efter ca 1,5 timme for vi hem tillbaka. C var trött och röd i ansiktet av allt springande och sov därmed ganska bra i natt.

Idag åkte vi till mommos och moffas en stund på em. När vi kom hem så lagade jag pizzadeg och rensade dom 20 liter lingon som maken hade med sig hem igår. Nu gäller det bara att köpa socker och mannagryn så vi får koka sylt och göra "klappagröit". Så det är mina planer inför morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar