söndag 28 september 2014

söndag = vilodag

Natten var ett riktigt bottennapp. Men C tyckte iaf att det var morgon när klockan var halv 9 så det var bara att pallra sig upp. Morgonen fortsatte på samma botten som natten gjort och på eftermiddagen åkte maken och C till fammo och faffas en stund så jag fick vila. Riktigt skönt att bra slappa i soffan i tystnaden (eller från ljudet av tv:n). Hoppas innerligt att jag slipper magen på tisdag så jag kan börja sova i fler än en ställning och det inte tar flera timmar innan jag somnar om.

Vi har inte gjort nått alls idag med andra ord men det är nog bara nyttigt för C att ta det lite lugnare och vara inomhus lite mera nu när han hostar och snoret rinner för fullt.
I morgon ska jag och handla mat (förhoppningsvis) sista gången med magen och C. Nästa gång hoppas jag att bebisen är på utsidan av magen i stället för på insidan. Och sen blir det väl det vanliga besöket hos mommo och moffas.
C har slutat att tröska för i år men han har hållit på bra länge nu också ;) I stället har han börjat såga "ved" och kippa "veden" lite här och var eftersom att det är det moffa sysslat med dom senaste dagarna och allt som moffa gör måste ju C göra när vi kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar