lördag 20 september 2014

Bf dagen

Så var dagen här när vår lilla ska komma till världen. Men hon har nog valt att ta ut några extra dagar semester innan hon kommer ut till den stora världen så vi äntligen får träffa den lilla filur som bott i min mage i 280 dagar.
Kan inte säga att vi gjort några stordåd den här dagen. Städat har vi gjort. det tog ca 1,5 timme för C att plocka upp sina leksaker och till sist fick pappa ändå hjälpa till annars skulle vi inte behövt städa idag. Jag torkade bänkarna i köket och ordnade upp där och dammsög medan maken fick göra resten. Min rygg var helt död efter att ha dammsugit så jag satte mig i soffan och har typ suttit här hela kvällen. Spacklat väggen i köket som vi rev och isolerade om i juli har gubben också fått gjort. Tänkte det är bäst att måla den innan bebisen tittar ut så hon inte behöver dra i sig målarlukt det första hon gör när vi kommer hem.
Så i morgon gissar jag att han får sandpappra lite om han hittar nått sandpapper som passar.
Jag har försökt planera in något program för varje dag nästa vecka så den ska gå så fort som möjligt så det får bli nästa nästa vecka i stället och så jag på måndag får handla och på tisdag blir det överburenhetskontroll och blir det inte igångsättning den dagen blir det väl innan den veckan är slut iaf.
Nej, jag tror inte hon kommer komma ut utan vräkning.
Men nästa vecka ska vi iaf handla, gå på mamma-barn träff och göra ett rådgivnings besök. Det är vad vi har att göra fram till onsdag. Som vanligt blir det väl en hel del mommo häng också för att få tiden att gå lite fortare. Som tur börjar maken kl 6 ännu nästa vecka och kommer hem tidigare så då känns dagen lite kortare också på nått sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar