måndag 8 september 2014

Till godo?

Det är väldigt många som får sina bebisar nu. September är en riktig baby boom månad! Det är tydligen väldigt tråkigt där i december början på januari. Eller så vill alla inleda det nya året med att plussa?
Nåja det är många som jag känner som fått eller ska få en bebis den här månaden. Det ryktas att det är in-föda-ut som gäller på bb för tillfället eftersom det är "högsäsong". Nå kanske alla har hunnit föda innan det bli min tur?
Jag började fundera idag att det skulle vara bra om man skulle få dom dagar som man gick över med första barnet eller vilken i ordningen det nu är, till godo inför nästa förlossning. Så alltså borde jag redan åkt in till bb eftersom jag gick 12 dagar över med Cevin så borde jag få -12 dagar den här graviditeten. Hur det skulle funka om dom skulle komma flera veckor för tidigt, vet jag inte. Nå om en månad är jag iaf inte gravid längre för då måste nog vår bebis tittat ut.
I morgon är det 10 dagar kvar till BF. 11 om man vill räkna med dagen som hon är beräknad till men det gör jag inte. Snart är vi nere på 1siffrigt. Trodde aldrig att den dagen skulle komma när jag gick runt och stånkade och svettades i 30 graders värme. Men snart är den här och snart har vi vår lillasyster utanför min mage i stället för i magen. Alla väntar vi med spänning på att något ska hända men samtidigt så vet vi den här gången att jag med 99% säkerhet kommer gå över med minst en vecka så än så länge går det helt ok. Visst är det lika jobbigt och tungt ännu och jag ser fram emot att bli av med magen och kunna börja använda andra kläder men samtidigt borde jag väl njuta av att ha magen ännu några dagar för sen, sen är den borta och den lär inte komma flera gånger. Råkar den göra det är det nog om flera år i form av en sladdis. Fast jag vill inte ha en sladdis. Hellre en hundvalp eller kattunge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar