söndag 21 september 2014

BF +1 en liten jämförelse.

Ja då var första dagen avklarad max typ 13 kvar då?
Något har vi iaf fått gjort denna gråa söndag. Vi gick till svågerns efter lite sandpapper för att maken i huset skulle få slipa väggen och måla den under tiden jag satt på en stol och såg på. Någon måste ju vara arbetsledare också ;)
Så i stället för att ha en halv vägg med tapet på och andra halvan som är en brun gipsskiva så har vi nu en halv vägg med tapet och andra halvan är vit. Resten av köket blir väl också kanske vitt, i något skede. Som så mycket annat vi tycker att v borde måla och fixa upp.
Efter att väggen var fixad så gjorde vi klart grillen för att ställa undan den inför vintern. Så jag fick diska gallren och maken fick skrapa bort det som bränt fast i grillen. Att diska gallren tog kanske max 10 minuter men det räckte för att jag skulle få sjuk rygg. Av att diska två galler i typ 7 minuter sammanlagt. Känns lite som att jag börjar bli klar med det här att kånka på en mega stor mage när jag inte ens kan diska något i 10 minuter innan det känns som ryggen ska gå av.
På tal om min mage verkar alla förundras över hur stor den är. Så för att visa er hur stor den är ska jag slänga in en bild åt er. Eller några.
Här är min mage i vecka 10. Lite svullen men inget som någon skulle tro är en bebismage.
Här är magen i vecka 20 alltså halvvägs. Och nej jag har inte bytt kläder alls under dom 10 veckorna ;)
Här är magen i vecka 30, det var en väldigt dålig bild.


Och den HÖGRA bilden är magen igår på BF dagen. Väldigt lågt nere är den och det känns varje gång man ska försöka böja sig för att plocka upp något från golvet eller sätta på sig skorna. Visst är det mysigt med en kalaskula men oj så skönt det vore att se ut som på den första bilden igen.


Den VÄNSTRA bilden är min magen med C två dagar innan han blev född. Som ni ser är det nog en viss skillnad. Jag är både rundare och har magen betydligt lägre ner den här gången. Inte konstigt att jeansen jag har på den vänstra bilden som är ett av mina två par mammajeans inte passar alls mera.
I morgon måste jag spana efter ett par nya mjukisbyxor/ joggare/ collagebyxor vad ni nu vill kalla det eftersom mina trotjänare (dom som jag har på bilden till höger) som jag köpte när jag var gravid med C har 3 stora hål som inte går att sy mera. Dom har varit perfekta både före, under och efter graviditeten men nu får jag nog slänga dom och investera i ett par nya.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar