fredag 19 september 2014

Let it snow!

Ett par nya vinterskor fick vi handlat idag så nu får det snöa bäst det vill. I år ska vi prova ett par av märket Viking. I fjol hade vi Kuoma men eftersom han verkar lida av samma sak som sin mor och ha kalla fötter oavsett skor så kan vi ju lika gärna prova ett par andra den här gången och så ser vi vad vi kör på med nästa år.
En aningen stor prisskillnad är det ju. Ett par Kuoma skor får man för ca 35€ medans ett par Viking ligger på 60-70€ Nå är dom varma är dom väl också värd pengarna.
Jag köpte våra från Citymarket. Jag handlar väldigt sällan mat där eftersom jag inte tycker dom har lika bra urval där av dom produkter som vi handlar /använder. Men däremot tycker jag att dom har bättre barnkläder och skor där. Det finns mycket kläder på rea där och jag hittar oftast något reaplagg åt C där. Det är allt från byxor till ytterkläder som man kan hitta billigt när säsongen börjar vara över. Vid Prisma är det inte alls samma sak.
En annan sak jag gillar vid Citymarket är deras "kenkäpassi" där man får ett stämpel för varje par skor man köper. När man har 5 stämplar får man ett par skor för -50%. Idag visste jag att jag skulle få min femte stämpel och därmed fick jag även Vinking skorna för -50% så det kändes inte så hemskt att köpa ett par dyra vinterskor när jag visste att jag kommer få dom billigare. Sparade en rejäl slant när jag sparat min sista stämpel till något vettigt ;) Men en sak tycker jag är lite konstigt. Man får inte Kuomas skor på -50% men alla andra skor får man fastän dom är dubbelt så dyra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar