måndag 15 september 2014

Pensionärs måndag

Vaknade i morse med sjuk rygg. Igår var det vänster ben som ville låsa sig när jag gick. Det högg till och brände på samma gång. Inget nytt men det brukar inte hålla på hela dagen utan mer några gånger om dagen men igår var det en sämre dag och det höll på mer eller mindre hela dagen.
Idag var det då i stället ryggen som har fått nån nerv i kläm eller liknande och jag har gått och haltat som en gammal tant. Det var kanske lika bra att C trollat bort min 50centare som jag brukar ha i vagnen när jag handlar mat eftersom jag knappast skulle ha kunnat böja mej ner x-antal gånger i vagnen för att plocka upp sakerna. Jag hade ingen extra peng i min plånbok heller förutom 2*20 cent och en 5 cent. Pengen till kärran brukar alltid ligga i ett av facken i mitten på bilen, men inte idag.
Så idag fick C som vanligt ta sin lilla kärra och jag fick gå med en "pensionärs"vagn. Funkade bra och jag slapp ju böja mig plus att jag ändå haltade mig runt hela Prisma.
Så har jag hållit på hela dagen, haltat runt vid mina föräldrar och särskilt min far tycker jag kunde börja åka till bb nu. Om det ändå vore så lätt.

I morgon hoppas jag på bättre tider men hur som så ska vi på mamma barn träff har jag bestämt. Sen får vi se vad vi gör på eftermiddagen. Troligen det vanliga att åka till mina föräldrar för i morgon skulle dom ju tröska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar