torsdag 18 september 2014

Vinterskor

Konstaterade idag eller om det var igår? att jag borde köpa nya vinterskor till C nu innan bebis anländer. Jag är helt säker på att om jag inte har köpt dom innan så kommer jag inte komma mig till stan på typ en månad, minst efter att vi kommit hem från bb. Kanske för att handla mat eller så skickar jag maken på det. Man vet ju aldrig hur förlossningen blir. Eller hur den första tiden hemma blir. Så i morgon har jag bestämt att vi ska åka och köpa nya vinterskor så har vi den saken ur världen så får det snöa bäst det vill och när det vill om det så ska börja på typ söndag.
Borde kolla om han behöver en ny mössa också eller om den han hade i fjol ännu passar. Handskar tror jag vi behöver åtminstone ett par nya men halarna borde passa ännu.
Bättre att ha alla kläder klar ifall det råkar komma snö tidigt i år som lämnar kvar på marken. Alla säger ju att när det är så mycket rönnbär så kommer det mycket snö också. Så det är väl bara att tro på det då och vara ute i god tid med kläderna för jag tror inte att jag har så stor lust att ränna runt på stan i jakt på vinterkläder efter förlossningen eller ens tänka på dom.

2 kommentarer:

  1. Nu ska du int säg e komber snön na tidigt! Vill int kör heim me sommardäck i snöpyro från åland :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå int tror ja att he e na panik int furi du kombe heim men e kan jo var kallt så tå bövs vinteskoa fast e int a kommi na snön än ;)

      Radera