lördag 13 september 2014

Vecka 40

Idag inleder jag vecka 40. Det betyder att om en vecka skulle jag borde ligga på bb och krysta för fulla muggar. Det kan vi ju drömma om. Om en vecka gissar jag på att jag sitter hemma och slappar i soffan eller så bakar jag något eller städar eller går på stan. Typ allt annat förutom föder barn.
Idag har jag varit till stan för att köpa socker och mannagryn för kunna koka lingonsaft och klappagröt. Två par strumpbyxor köpte jag också. Ett par åt C (vet inte om han kommer använda strumpbyxor i år eller om vi kommer byta upp oss till långkalsonger i stället?) och ett par åt lillasyster. Herregud så små dom är! Hur kan nån ha så små kläder? Man glömmer nog väldigt lätt hur små dom faktiskt är när dom kommer ut ur magen och man sätter på dom kläder i st. 50 som dom nästan drunknar i fast man själv tycker att dom är så ytte pytte små.
Två nya amningsbh:ar köpte jag också från kappahl som hade -25% på alla bh. Provade och funderade länge på vilken storlek jag skulle ta. Men om man drar den slutsatsen att antingen så är dom perfekt i början och för stora sen eller så är dom för små i början och lagom sen så har det inte så stor skillnad. Man måste ju ha nånting att stoppa amningsinläggen i både i början och efteråt.

När jag kommit mig hem igen efter ca 1 timme på stan, för det är typ så länge jag orkar vara där nu. Så slappade jag i soffan lite och åt pizza. Så var det bara att börja koka klappagröt (fast det fick maken sköta om), göra lingonsylt och koka lingonsaft på resten av bären. Så nu har vi ca 7 burkar med lingonsylt i frysen och ca 4 liter med saft. Ikväll har jag klippt gräsmattan för förhoppningsvis sista gången i år, men det har jag trott många gånger redan. Men för min del tror jag nog det var sista gången för det börjar nog bli för tungt nu ( så ska ni se att jag klipper den nästan vecka iaf ;)).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar