söndag 31 augusti 2014

Parkhäng

Morgonen började slött med lite barnprogram på tv och soffan. Men på eftermiddagen så var det lite parkhäng vid skolan som gällde med Elin och Alexa. Två timmar fick dom härja på och sen gick var och en hem till sitt. Vi hade turen nog att dom kom och tröskade på en åker här i närheten så vi var ute en timme till efter att vi kommit hem och såg på när dom tröskade. Lite fotboll och köra lite trampa traktor hann vi också med. Att spela fotboll med mamma går kanske inte så bra mera eftersom jag bara sparkar och går efter bollen så det är nog pappa som får sköta den delen.
Packat lite i bb-väskan har jag gjort idag också och en väska åt C med lite kläder i att ta till mommos för säkerhet. Resesängen ska även den dit den här veckan har jag tänkt, för att vara på säkra sidan. Letat fram den stickade halaren har jag också gjort och kollat så att liggdelen till vagnen är klar att använda. Den har fått ligga i ett lakan i en garderob på övre våningen och där hade den haft det bra.
Det som är kvar till bb-väskan är att koka tuttarna så jag kan sätta dom i väskan, sätta lite grejor i toalettväskan och sen är det småsaker som något att äta efter förlossningen, telefonladdare, kamera osv. Måste ladda kameran en gång till innan den sätts med i väskan och köpa en ny telefonladdare eftersom att min sjunger på sista versen, då kan jag sätta den gamla i väskan och ha den nya här hemma.
Det mesta som kvarstår har jag tänkt ska hända den här veckan men vi får se hur det går. Maken jobbar kväll den här veckan så kanske det går lättare att baka om pappa kör lite underhållning under tiden.
I morgon är det iaf rådgivning som gäller och på tisdag tror jag det blir att handla lite mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar