måndag 18 augusti 2014

Fortsätter i samma stil.

Rådgivningsbesöken fortsätter i samma stil. Allt såg bra ut. Borde ju börja ha ett i veckan nu men eftersom jag har ultraljud på fredag så tyckte hon att vi bra kunde hoppa över nästa vecka och ta ett veckan efter om inget är avvikande på fredag. Men det hoppas vi ju att det inte är.
Efter att hon mätt magen idag konstaterade jag att jag har lika stor mage nu som jag hade sista gången jag var på kontroll innan C är född. Det förklarar väl ganska bra varför alla frågar om det inte börjar bli dags snart? och jag snällt svarar att nej, typ i slutet på september kommer bebisen. Även rådgivningstanten sa att jag kunde förbereda mig på att gå över en bra bit även den här gången eftersom jag gick över så länge med C. Men jag skulle gärna börja slippa den här bebismagen nu. Inga kläder passar mera. Alla dom "långa" topparna och dom "stora" byxorna jag köpt börjar bli för små. Topparna går just och just över magen och byxorna skaver under magen. Och som jag konstaterade för flera månader sen att dom mammajeansen jag köpte när jag väntade C kommer inte passa när det är dags att åka till BB. Dom var på gränsen till för små den sista tiden förra gången och nu är jag ju redan lika stor så jag var då.

Idag hade vi "sovmorgon" dock skulle jag hellre sova dom två timmarna som C tycker vi ska vara vaken på natten i stället för att sova halva förmiddagen. Hoppas verkligen att det går över snart och han börjar sova som han gjorde innan. Visst är det tröttsamt att stiga upp kl 7-7:30 när man vaknar varje gång man ska svänga sig men man känner sig så bitter när man vaknar och ser att klockan är 9-10 i stället. Känns ju som man sovit bort halva dagen då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar