fredag 22 augusti 2014

Hälsa på lillasyster

Ultraljud idag. Fick ligga i ctg kurva ungefär en halvtimme och sen var det ultraljud. Allt såg bra ut och det var fortfarande en liten lillasyster som bor i min mage. Inget avvikande hittade han, skönt! Så nu är det bara att vänta att hon vill komma ut och se stora världen. Hoppas det inte dröjer alltför länge.
Var och handlade lite småsaker efteråt. C fick en ny bamsebok eftersom dom vi har från tidigare har bort någon sida eller så är den mer eller mindre ihop tejpad. Lillasyster fick två tuttar/nappar. Nångång ska man ju börja köpa dom sista sakerna innan hon kommer även om jag inte alls känner någon panik med den saken. Jag lär ju ändå inte föda på bf dagen och gör jag det är det nog ingen panik iaf för butiken finns ju kvar efteråt också.
Försökte mig på att plocka lite kläder i bb väskan ikväll för att se ifall väskan är för liten eller lagom. Konstaterade att den nog är på gränsen till för liten och jag kan dessutom inte packa den överfull eftersom dragkedjan inte är den bästa utan viker sig lite uppåt när man drar fast väskan. Synd eftersom alla andra väskor vi har är för stora. Har ingen lust att komma konkande med en stor väska så det ser ut som jag ska flytta till bb. Nå får spana efter en billig väska i morgon i stället. För väskor kan man ju aldrig ha för många av och även om man har det så går dom ju sönder med tiden eller så är dom fel storlek. Nu ska jag fredagsmysa själv i soffan med magen och lite godis i väntan på "Livat i parken" som kommer på tv snart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar