lördag 9 augusti 2014

Ännu större?

Känns lite som att magen skulle ha åkt ner lite dom senaste dagarna. Men eftersom jag tycker den har varit lägre ner hela den här graviditeten jämfört med hur den var förra gången så är det svårt att avgöra om den faktiskt åkt ner eller om den ligger tillräckligt lågt ner redan innan för att inte åka ner alls den här gången. Jag har ju aldrig med något barnen fått sparkar mot revbenen vilket betyder att dom nog hållit sig ganska lågt ner. Med Cevin minns jag att den åkte ner lite nånstans mellan vecka 35 och vecka 36 eftersom att min farmor då var helt säker på att det började närma sig. Men tja, vi fick ju vänta bra länge efter det iaf. Ni får avgöra själva vad ni tycker.
Större har den ju blivit och ännu större lär den väl bli. Inleder vecka 35 idag så åtminstone 5 veckor är det väl kvar om hon nu inte mot alla odds skulle få för sig att komma tidigare men den risken tar jag som minimal och förbereder mig på att där i slutet på september tidigast ligga på BB. Typ 26.9 tror jag att hon väljer att titta ut.
Många verkar dock väldigt förvånade över hur stor mage jag har och jag fick redan i början på juli frågor och kommentarer i stil med "nu börjar det nog närma sig " eller " nu kan det inte vara så länge kvar?" Hmm, det är nog en bra stund kvar till 20.9 men allt verkar gå framåt den här gången. Med Cevin har jag nog för mig att det for lite mer åt sidorna också men jag hade ändå mer putande eller en toppigare mage än vad jag har nu, tycker jag själv iaf.

Ni får gärna gissa när ni tror bebisen vill titta ut genom att lämna en kommentar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar