tisdag 19 augusti 2014

En strandad val

Ungefär så känner jag mig just nu. Var till jobbet idag och kollade läget där. Visst var det roligt att se alla igen och självklart kom den vanliga frågan om NÄR det riktigt är tänkt att jag ska föda? Tja det är fortfarande en månad kvar, ganska precis.
Vi var även och fixade mina glasögon som blivit lite sneda. Inget långt ärende som tur var eftersom jag råkat parkera på en invalidparkering *ojdå*. Men jag skyller på att märket var dåligt och det visade inte på skylten jag kollade på att det var en invalidparkering där. Köpte även nytt vadd till kanten på babynestet som jag sydde åt C eftersom den blev nästan platt när jag tvättade efter att han slutat använda det. Borde slänga det en gång till i tvättmaskinen nu innan jag sätter i nytt vadd och det blir platt igen. Det var tur för affären att dom bara flyttat den 100m åt andra hållet annars skulle jag nog ha struntat i att köpa nytt vadd idag. jag kan typ inga gatunamn i stan så att skriva på en stor skylt och sätta i fönstret vart dom flyttat hjälper inte mig alls.
Men något har vi ju fått uträttat i stan idag. Mathandlandet gick väl kanske inte så bra eftersom jag inte kom ihåg typ, nått.
Efter att vi kommit oss från stan och hem med maten så drog vi som vanligt till mommos och moffas där dom tröskade. C fick åka med mobbo och mommo i traktorn när dom skulle hämta en vagn med säd några 100 meter bort. Dom var borta en bra stund och under tiden vaktade jag min far från att ramla ner från taket. När dom väl kom tillbaka så var det en väldigt nöjd kille som berättade att han fått sitta på med mommo och "majs" som han kallade honom i tröskan. "majs" tröskar alltså åt min far eftersom han inte har någon egen tröska. Vanligen brukar C vara ganska skeptisk till att köra nya stora saker men vissa dagar är bättre och när mommo var med gick det bra. Den upplevelsen kommer han nog leva länge på! Mommo också för den delen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar