tisdag 26 augusti 2014

En mulen dag

Idag har det till största delen varit väldigt mulet. I morgon lär det bli samma visa men det stör mig inte alls faktiskt. Om tyget har torkat i morgon ska jag bädda bebiskorgen så är den saken klar att pricka av också. Borde packa bb väskan lite mera och se till att den hålls stängd eftersom det var något lurvigt som tyckte att det var ett passande ställe att sova i natt. Vill inte direkt ha bebiskläderna fulla med katthår innan vi ens hunnit till bb. Samma gäller babynestet som jag fixade igår och lade i bebiskorgen i vårt sovrum. 3 gånger har jag tagit katten i nackskinnet för det är ingen plats för honom att sova på. Inte nu och inte sen, det ska han lära sig om det så är den hårda vägen. Efter 3:dje gången gillt åkte han ut. Borde ta fram liggdelen till vagnen också för att se till så dom lär sig att där ska ingen sova heller.
Tror nog att när bebisen kommer får dom börja sova ute på nätterna om dom inte kan uppföra sig. Men är det som förra gången så vill inte Hugo vara i närheten av bebisen den första tiden eftersom det är något nytt som luktar konstigt. Gizmo gillar ju inte C och har sin egna plats han sover på så jag tror inte att han kommer vilja vara så nära bebisen den första tiden heller. Men vi ser hur det blir och får agera efter det.
Ikväll har maken en kompis på besök. I morgon kommer C's fadder hit som spenderat sommaren på Åland. Henne har vi inte sett på någon månad med andra ord. Och på kvällen kommer svägerskan hit för att hämta ett par skor som jag sålt åt hennes väninna. Jag har även tänkt ta ett varv på stan på kvällen eftersom det är Spotlight och jag lär inte vara så social på några månader efter att bebisen kommit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar