torsdag 21 augusti 2014

Städa-vila-städa

Önskar att den unge mannen i vårt hus skulle sluta vakna mitt i natten och ligga vaken i 2-3 timmar innan han somnar om kan inte påstå att jag känner mig mindre trött när jag ska ligga och stirra i taket eftersom jag inte kan somna om när han ligger och vänder sig hela tiden. Nå enligt råddatanten är det en övergångsperiod som dom kan få när det blir mörkt igen på nätterna. Jag hoppas dock verkligen att han slutar med det snart.. han har slutat sova på dagen så det går inte heller att dra ner i den änden.
Nog om den saken.

Hade bestämt mig för att städa idag. Så trots den dåliga sömnen i natt så städade vi (läs jag) hela huset. Det gick dock väldigt trögt idag typ såhär: plocka upp saker och städa köket-vila-städa wc och dammsuga-vila-skura golvet och vika lite kläder-vila. När vi hade städat färdigt åkte vi till mommo och moffas. Skönt att få lite avlastning och C njöt över att få åka runt i "moffas pruppa bil" och köra traktor med mobbo. Lånade en väska av min fammo som jag ska se ifall passar som BB väska ifall den inte är för liten fastän jag inte vill ha en stor väska med. Måste kolla det i morgon.
I morgon kommer C få vara med mommo redan från morgonen eftersom jag ska på ultraljud. Ska bli roligt att se bebisen igen för det känns som en evighet sedan sist. Handla lite småsaker ska jag också göra. På lördag har vi tänkt fara till kokkola en sväng mest för att kolla så vi säkert hittar till sjukhuset IFALL det skulle starta av sig själv den här gången, men det gör det väl inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar