måndag 11 augusti 2014

När pengarna inte räcker till.

Visst går väl alla då och då och drömmer om en helt ny garderob, en ny soffa, ett nytt kök och varför inte ett helt nytt hus?
Det finns så mycket jag drömmer om att efter att bebisen har kommit då, DÅ! Kommer inget att hända för då kommer jag vara fullt upptagen med att passa en bebis och underhålla en två och ett halvåring. Försöka därimellan när vi hinner och kan, handla lite mat och städa upp lite i huset för att kanske våga släppa in folk för att se vår lilla skrutt.
Skulle jag dock ha pengar i mängder ( för man blir ju rik på att vara mammaledig, visst?) så skulle jag absolut slänga ut alla mina kläder och åka och shoppa loss för en saftig summa, en helt ny garderob. Efter att jag fått uppdaterat garderoben skulle jag ta itu med vårt sovrum och göra det riktigt fint och mysigt där. Kan inte direkt påstå att två nattduksbord, en säng, två mattor, en spegel och en hylla och någon enstaka tavla gör det till det perfekta sovrummet.
Såklart finns resten av huset också att rusta upp. Ett nytt kök skulle inte sitta fel. Gärna med kökslådor man inte behöver ha " den rätta knycken" för att få fast igen.
Det finns väl ingen som inte har något dom skulle vilja förnya om det fanns tid och pengar.
Men sovrummet lär nog få vänta, typ 5 år innan någon tar sig an den saken. Köket kan vi ju drömma om i 10 år eller nått i den stilen.
Och en helt ny garderob krävs det nog en hel del innan det går i uppfyllelse.
Drömma går det ju alltid. Och visst kommer det att införskaffas lite nya saker till sovrummet för att göra det lite mysigare. Några nya kläder är ju alla mer eller mindre i behov av och köket. Tja, jag får väl ta och olja lådorna lite så dom går lättare fast tills vi har möjlighet att slänga ut allt och sätta in ett helt nytt kök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar