tisdag 5 augusti 2014

Bebistankar

Inom dom kommande två månaderna kommer vi att vara tvåbarnsföräldrar. Vi kommer ha en liten bebis i huset igen. Att säga att min gigantiska mage kommer återgå till sin normala form är att ta i, men den kommer bli avsevärt mycket mindre. Jag längtar efter den dagen!
Jag ser fram emot att åka till bb och få se vår skrutt som bor i min mage. Att äntligen kunna börja röra mig normalt och kunna ha vilka kläder jag vill.
( Jag mätte min mage idag där den är som störst. Eftersom min kära far tycker jag ser så stor ut. Resultatet var det samma som jag hade nån av dom sista veckorna med C! Hoppas att en del av det är vätska. )
Jag kommer få gå omkring i mjukisbyxor och leggings dom sista veckorna eftersom jag inte kommer gå i någon av mina mammajeans.
Tror inte att jag kommer sakna magen alls efter förlossningen. Den här graviditeten har varit betydligt tyngre och mer påfrestande för kroppen än sist. Ryggen har tagit mera stryk, foglossningen är värre, jag får sammandragningar av alla saker jag gör som är lite mer ansträngande och såklart värmen. Trodde aldrig i mitt liv att det skulle vara såhär tungt att vara gravid på sommaren.
Efter två graviditeter känner jag mig klar. Jag behöver inga flera barn. Min/vår familj känns fullbordad med två barn. Jag har ingen lust alls att bli gravid flera gånger och om jag nångång får för mig att jag vill skaffa ett tredje barn så får någon gärna påminna mig om hur mycket jag gnällt över min rygg och värmen och hur tungt det varit rent fysiskt den här graviditeten.
Den översta bilden har ni säkert sett många gånger. Den är tagen 2 dagar innan C kom till världen. Den under är tagen förra veckan nångång när vi var hos mina föräldrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar