fredag 29 augusti 2014

Den (över)aktiva dagen

Efter alltför lite sömn i natt eftersom den unge mannen i huset vägrade sova mellan kl 2:15 och 6:45 på ett ungefär, så blev det inte vidare till sömn för min del heller. Hoppas verkligen att han tar igen sömnen i natt och låter mig sova.
Nå jag gav upp 6:15 när maken skulle börja bege sig mot arbetet. C somnade om en lite stund typ 15 minuter efter att jag gått ur sovrummet så han fick ligga kvar tills han vaknade en lite stund senare.
Hade ställt in mig på att städa och innan klockan ens hunnit bli 11 så hade vi tvättat alla fönster (nästan), dammsugit och skurat golvet. Hängt lite kläder och andra småsaker hade vi såklart också gjort. Att tvätta fönster här tar inte så länge eftersom dom inte går att öppna och det gör att man inte kan tvätta alla på utsidan heller om jag inte skulle ha en stege eller liknande. Men något sådant ska jag nog inte börja med i mitt tillstånd.
När vi hade städat klart och ätit lunch så gick vi ut. Satt en stund i sandlådan här hemma och sen tog vi min cykel och 1km för att få rutscha lite. Det blev inte långvarigt eftersom vi fick cykla hem och kakka i pottan. Ut igen men den här gången tog C sin balanscykel och så fick han cykla lite på gångbanan en stund för att få öva lite.
Maken slutade tidigare så han kom hem en liten stund efter oss. Jag bestämde mig för att baka lite havrekakor med choklad för att sätta i frysen till kommande gäster. Dom är så gudomligt goda! Ska nog baka en sats till plus något annat gott att frysa in.
Under tiden jag väntade på att chokladen skulle stelna så jag kunde skära kakan så sydde jag det sista på babynestet.
Känner mig riktigt nöjd över att ha fått gjort så mycket idag. Nu kan jag checka av flera saker på min att-göra-lista innan det blir dags att åka till bb.
Visst finns det en massa konstiga saker jag får för mig att jag absolut skulle behöva göra som t.ex. torka ur alla köksskåp men det är nog något som jag kommer göra när jag gått över en vecka och inte har något annat att göra en dag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar