lördag 16 augusti 2014

Mammaledigt!

Natten blev inget vidare idag heller men det kan jag inte påstå att dom varit dom tre senaste åren och lär väl inte bli heller på dom närmaste tre åren till typ.
Dagen har gått ovanligt slött och för att fördriva tiden lite så bakade jag en blåbärspaj med Cevin på eftermiddagen som vi tog med till svärföräldrarna när vi åkte dit på mat ikväll.
Idag är även dagen kommen som jag har väntat en evighet på. Min mammaledighet börjar äntligen idag! Det betyder att jag inleder vecka 36 idag och kan nästan räkna med att max 6 veckor så har vår bebis äntligen kommit ut till oss. Därmed är även min tid som gravid över. Jag/ vi har inga planer på att skaffa flera barn efteråt och med tanke på hur den här graviditeten varit så känns det bara skönt.
Men tänk 6 veckor är ändå inte såå mycket! Men jag hoppas dom går fort för jag vill gärna börja få ut vår bebis nu. Men egentligen så kan hon snart komma ut vilken dag som helst. Om två veckor räknas jag som fullgången så skulle förlossningen mot all förmodan starta av sig själv om två veckor så skulle ingen hindra bebisen från att komma ut.
Den närmaste veckan ska jag nog satsa på att packa bb-väskan eller iaf plocka ner dom saker som går att packa ner länge på förhand.
På måndag är det rådgivningsbesök som gäller och på fredag är det ultraljud. Bra att ha något att se fram emot. Till helgen har vi även tänkt att vi ska åka till kokkola och se var sjukhuset är ( för säkerhets skull.) Man är ju inte direkt klar i huvudet ifall vi får åka dit typ mitt i natten med värkar så lär vi nog ha andra saker att tänka på. Vi var ju dit på första ultraljudet med C men det är ju över 3 år sedan så bäst att friska upp minnet lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar