onsdag 20 augusti 2014

En skit dag

Alltså dagen har sölat sig fram och motivationen till att göra något alls har legat på 0. Vi har lekt med traktorer, försökt städa lite som jag tänkte fortsätta med i morgon och sen lekt lite mera med traktorerna. Som tur är har C lekt bra på för sig själv idag vilket är väldigt sällsynt men jag antar att jag som tjock, vaggande, trött mamma inte är så rolig att leka med för tillfället. Det är inte direkt det lättaste att komma sig ner på golvet och kommer jag mig ner tar det en halv evighet att komma sig upp igen. Och oftast när jag kommer mig ner på golvet så vill han ju såklart att vi ska krypa iväg med varsin traktor i handen och ploga, sprida piss/skit, köra stockar eller något annat som kräver att jag ska flytta mig från den plats jag just och just kommit mig ner på. Men nu verkar han ha förstått att vi kan leka sålänge mamma får sitta på en och samma plats och han själv får krypa runt i racer fart och se komma tillbaka till mig för att hämta mer piss eller vad vi nu kör runt med.
Men idag har orken varit på 0 men jag har med möda och besvär fått städat kökshyllan, rensat lite bland leksakerna och som sagt försökt städa lite.
det märks att hösten närmar sig eftersom katterna börjat söka sig inomhus igen efter att vi knappt sett dom i sommar. Eller den svarta har varit mest hemma i skuggan men den gråa (vårt adoptivbarn) har varit borta stor del av sommaren och endast visat sig 1-2 gånger om dagen för att visa att han lever. Hoppas han är hemma på söndag/måndagkväll eftersom hans förra ägare ( min förman på jobbet) ska komma och hälsa på honom då. Skulle vara lite surt ifall han är borta hela dagen då och kommer hem sent när dom vill hälsa på honom.
I morgon har jag planerat att vi ska städa på f.m och sen på e.m så blir det väl mommos och moffas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar