torsdag 7 augusti 2014

Tröttheten har återvänt

Har känt mig tröttare den här veckan, igen. Förra veckan var mycket bättre när sonen sov till runt 9 eftersom vi inte var hemma alltid på kvällen när gubben hade kvällsskifte. Den här veckan är han tillbaka på normala tiden men det gillar inte mamma. Jag skulle gärna sova längre än till halv 7. Vaknar ju när maken stiger upp halv 6 på morgonen och har jag tur tar det ca 10 min innan jag somnat om men det kan lika bra ta 45 minuter eller mer innan jag somnar igen. Har C då vaknat när pappa börjar röra sig där nere så får han stiga upp med honom medans jag försöker somna om. Inte alltid det går så bra. Så en näpp i soffan mellan dinosaurie tåget och sara och anka, en tid på ca 30-40 minuter så kan orkar jag hålla mig vaken ganska bra efter det. Men visst vore det skönt med en tupplur på dagen också. Det är ju inte direkt så att dom 30-40 minutrarna är tysta utan med jämna mellanrum ska man svara på någon fråga om vad nicke nyfiken gör nu eller vad som kommer efter supertrion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar